Leuk dat je Rigterhandelsonderneming.nl bezoekt. Om je zo goed mogelijk van dienst te zijn gebruiken we cookies. We gaan er van uit dat je dit oké vindt. Je kunt zelf je cookies beheren. Lees meer over cookies en de privacyverklaring.

Transportbedrijf  CH Dekker heeft bij Rigter Handelsonderneming een barrierklem laten ontwikkelen en tekenen. Deze klem voldoet aan de veiligheidseisen en heeft een CE markering.
CH dekker zocht voor het veilig verplaatsen van de betonnen elementen een verstelbare barrierklem welke hydraulisch verstelbaar is voor als het zwaartepunt verandert. Daarnaast moesten de vorken mechanisch verstelbaar  en geborgd zijn.

Rigter Handelsonderneming heeft de klem doorgerekend met een FEM sterkteberekening zodat het eigen gewicht van de klem laag is en het toegelaten hijsgewicht maximaal.
Tevens hebben we de klem in CH Dekker rood gespoten en instructie gegeven.

Ook in deze drukke tijd proberen we tijdrovende klussen netjes uit te voeren.

 

Rigter Handelsonderneming zal dit jaar op de op de TKD staan om meerdere merken te vertegenwoordigen, zo staan we er o.a. met producten van Kinshofer, Demarec, Yamamoto, Darda, J&L en RF.

Van Kinshofer zal de nieuwe HPX overslaggrijper bij ons te zien zijn. De HPXdrive heeft geen traditionele cilinders meer maar het draaikoppel wordt bij de grijpers gegenereerd via een zuiger met twee tegengesteld werkende helixvertandingen. Zij brengen de kracht over op twee assen waaraan de schalen via een klemverbinding bevestigd zijn. Daaruit resulteren de voordelen van de HPXdrive-technologie die leiden tot een onderhoudsvrije grijper met een langere levensduur en meer rendabiliteit.

Sinds 1 januari zijn we dealer van Darda en Yamamoto rocksplitters, ook hiervan zullen er enkele producten aanwezig zijn. De Darda producten onderscheiden zich in een laag eigen gewicht maar met een enorme knipkracht en bekopening. Darda heeft een breed pakket voor mini- en midigravers en slooprobots. De nieuwe betonsoorten met staalvezelbeton of composietversterkt beton met veel ijzer zijn geen probleem voor de Darda crushers.

Met de Demarec DCC30 hebben we een Europese primeur.
De nieuwste betonschaar van Demarec van 2400kg voor kranen van 20-35 ton zal voor het eerst te zien zijn bij de stand van Rigter Handelsonderneming.

Voor het spoor komen we met een nieuw type spoorlorry van J&L projects.  Wij zijn trots als Nederlandse dealer dit product te vermarkten. Het nieuwe type lorry is zo uitgevoerd dat deze toegelaten wordt op alle soorten rails in Nederland. De lorry heeft standaard al veel opties om snel en veilig te werken en te verladen, o.a. geïntegreerd hijsogen, lepelopname, centraal hijsoog in het midden, hydraulische remmen en handrem en is geschikt voor zeer zware lasten.

Daarnaast zal er voor het spoor een nieuw type stopunit tentoongesteld worden van RF.

Kortom, genoeg te zien bij Rigter Handelsonderneming, kom dus 31 mei t/m 2 juni naar stand 24,  Nobelhorst Almere

 

Speciaal voor de wat lichtere overslagkranen en rupskranen die tijdelijk overslagwerk doen, hebben we een lichte budgetgrijper ontwikkeld.
Het nieuwe type Kinshofer C30VHD is licht gebouwd met een  15 tons rotator. De grijper heeft meerdere voordelen waardoor de klant/gebruiker optimaal rendement maakt.

Het is uiteraard weer een degelijke Duitse grijper:

  • licht gebouwd maar met het ijzer op de juiste plek
  • hardoxx schalen
  • brede opleggingen
  • geharde pennen
  • standaard cylinderbescherming
  • hijshaken
  • cilinders meteinddemping
  • robuuste eindaanslagen

Daarnaast is er ruim voldoende sluitkracht dankzij de lange  slagcilinders en groot hevelmoment.
Ondanks dit alles weegt deze robuuste grijper zeer weinig ten opzichte van collega grijperbouwers.
Hierdoor wordt er weer brandstof bespaard en neemt het aantal kuubs per uur toe. 

Een 1500 liter overslaggrijper weegt circa 1270 kilo en als de grijper goed wordt gesmeerd hebben de klanten hier jarenlang schik van. De grijper zal voorgesteld worden op de TKD beurs eind Mei.
Vanaf dan zijn er 5 te huur uit de verhuurvloot in verschillende maten.

Zo kunnen we met de budgetgrijper en de nieuwe grote HPX alle segmenten van overslag bedienen.

 

Voor  meerdere klanten voeren we naast reparaties ook laswerkzaamheden uit.

We zijn gespecialiseerd in het oplassen van slijtdelen van alle merken vergruizers, scharen en combischaren.

Ook de wisselbare delen van Demarec tools geven wij weer een tweede leven.

Onze lassers hebben de juiste opleiding en weten precies hoe ze het moeten doen zodat er weinig materiaalverandering plaatsvind.

Eerst oplassen met standaarddraad en dan een laag hardlas eroverheen.

Ook hoe de slijtdelen eerst worden verwarmd en daarna langzaam moeten afkoelen in dekens, is voor de gecertificeerde lassers gesneden koek.

Voor de meeste scharen en slijdelen hebben we wel mallen om alles weer in de juiste vorm te herstellen. Zo kunnen de tools weer een tijd verder met dezelfde of betere kwaliteit slijtdelen.

Rigter handels onderneming is vanaf 1 januari de exclusieve importeur voor Yamamoto rock-splitters.
Dit bied voor klanten in de sloop, constructiewerken en tunnelbouw veel voordelen.
Tegenwoordig mag er veel minder met de sloophamer gewerkt worden wegens trillingen en geluidsoverlast en met de betonsloop van jonge gebouwen, bruggen en zware betonconstructies zijn slopers genoodzaakt tot het gebruik van deze Yamamoto betonsplijters.

We hadden al de lijn van Darda betonsplijters, maar die gaan tot machines van circa 10 ton en ook de dikte van het te slopen beton was beperkt.
De Yamamoto  betonsplijters kunnen aan machines vanaf 12 ton en groter. Ook de dikte van het beton en de dikte van de bewapening zijn geen probleem meer.

De werking is als volgt: er word handmatig of machinaal een gat geboord in het beton, daarna laat je met de kraan de splitter in het gat zakken, vervolgens kan je verschillende dieptes kan de punt van de splijter uit laten zetten. Daarna zal het beton en de bewapening breken welke daarna met een kraan er zo uit te halen is.
Met de Yamamoto  betonsplijters  zijn er geen explosieven meer nodig, is er geen herrie en trillingen meer en is er gegarandeerd een goed resultaat. Daarnaast zijn de Yamamoto betonsplijters  eenvoudig te bedienen.

Yamamoto International ltd bestaat al sinds 1915, de rocksplitters worden al vanaf 1981 gefabriceerd en constant verder ontwikkeld, wereldwijd draaien er al vele probleemloos hun uren.

Wij als Rigter Handelsonderneming komen u graag voorlichten of u huurt bij ons een Yamamoto beton splijter om het succes te zien.

Met de Yamamoto betonsplijters maken we weer een stap om voor de sloop een totaalleverancier te zijn voor al u uitdagingen.